הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור

    פסילת הרישיון תחושב שלוש שנים אחורה

    הודות למאמץ משולב של עורכי הדין ממשרד דוידוב-בנימיני ושות', תחושב רטרואקטיבית פסילת הרישיון בת שלוש השנים שנפסקה בעבר לחובתו של נהג, והוא יוכל לחדש את רשיון הנהיגה בקרוב מאוד.

    לאחר שבקשתו סורבה בשתי ערכאות (בבית המשפט לתעבורה בתל-אביב ובבית המשפט המחוזי בתל-אביב), הושגה לבסוף פריצת הדרך המשפטית באמצעות פתיחת ההליך בפני בית המשפט העליון.

    נהג רכב, שנפסל מנהיגה למשך שלוש שנים, בגין אירועים שהתרחשו בסוף שנת 2004 ותחילת שנת 2005, יוכל סוף כל סוף בחודש אוגוסט לחדש את רישיון הנהיגה שלו. כל זאת רק לאחר שעניינו הגיע לדיון בפני בית המשפט העליון.

    האירועים החלו בעקבות תאונת דרכים בה היה מעורב הנהג לפני קרוב לעשור. ההליך הותלה על ידי בית המשפט לתעבורה בתל-אביב-יפו, לצורך איתורו. לאחר שהוא אותר, בראשית שנת 2006, הוא הובא לאולם בית המשפט לתעבורה בת"א במעמד של עצור בתיק אחר, ללא ליווי של עורך-דין, ולאחר שהודה במסגרת שני תיקים, הוא נדון לשלוש שנות פסילה בפועל. כל זאת בגין מעורבותו בתאונת הדרכים, תוך צירוף תיק נוסף כאמור, בו הורשע בין השאר בגין נהיגה ללא רישיון תקף. עוד נקבע במסגרת גזר הדין כי הפסילה תחל מיום שחרורו ממאסר.

    הנהג שוחרר ממאסר במהלך חודש אוגוסט 2011, ולאחר שהמתין קרוב לשנתיים וחצי, ניגש למשרד הרישוי בנתניה, במטרה לבדוק את ההליכים לחידוש רישיון הנהיגה. לתדהמתו גילה כי הפסילה הארוכה לה נדון כלל לא החלה להימנות, בגלל שטרם בוצע אקט פורמאלי של הפקדת רישיון במזכירות בית המשפט לתעבורה. הנהג ניגש בכוחות עצמו לבית המשפט לתעבורה בתל-אביב, והגיש בקשה לבית המשפט לחשב את הפסילה, בטענה כי רישיון הנהיגה שלו נתפס בידי בוחן התנועה בעקבות תאונת הדרכים, ולא היה עוד ברשותו לצורך ביצוע הפקדתו. בית המשפט לתעבורה דחה את הבקשה בטענה כי היה על הנהג לבצע את האקט הפורמאלי באמצעות "תצהיר הפקדת רישיון", דבר שלא נעשה בשנת 2011 כאשר השתחרר ממאסר שנים רבות לאחר האירועים המדוברים.

    במצב דברים זה היה הנהג אמור לרצות כמעט מחדש את כל שלושת שנות הפסילה.

    הנהג פנה בשלב הזה אל משרדנו, לעורכי הדין אדיר בנימיני וישראל דוידוב, ממשרד דוידוב-בנימיני ושות', ממתחם הבורסה ברמת גן, שתחום עיסוקי המרכזי הוא בדיני התעבורה. הפעולות הראשונות שבוצעו בשם הנהג היו הגשת שני הליכים לבית המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו: ערעור בשאלת חישוב הפסילה ובמקביל בקשה להארכת מועד להגשת ערעור, בגין העונש המחמיר שספג בבית המשפט לתעבורה בתל-אביב. לאחר שבשני ההליכים נדחתה בקשתו של הנהג, החליטו שני סנגוריו מהמשרד, שלא לומר נואש, והגישו בשם הנהג ערעור לבית המשפט העליון בשאלת הארכת המועד לדיון בערעור.

    במסגרת הדיון בתיק, שנערך בפני כב' השופט, ד"ר יורם דנציגר, הגיע עו"ד אדיר בנימיני, להסכמה עם נציגת הפרקליטות, כי פסילת רישיון הנהיגה תחושב כך שמניינה יחל בחודש אוגוסט 2011 ויסתיים בחודש אוגוסט השנה. כך נחסך מהנהג לרצות שוב כמעט את כל תקופת הפסילה מחדש. ההסכמה קיבלה תוקף של פסק דין.

    בכך הצלחנו, במשרד דוידוב-בנימיני ושות', לתקן את העוול שנגרם ללקוח שלנו, אשר יוכל עתה לצאת לדרך חדשה. אסכולה מרכזית היא במשרדנו כי במלאכת עריכת הדין צריך לגלות תמיד נחישות, לא להסס ולא לחשוש מניהול הליכים לטובת מטרה צודקת, גם אם סיכויי הצלחה לא תמיד נראים מזהירים. אין לי אלא לברך על כך שבסופו של דבר נמצא פתרון מוסכם שעושה צדק עם הנהג אותו ייצגנו במקרה זה.

    נתקלת בבעיה, אנחנו כאן לעזור לך לפתור לך אותה

    אנחנו נמצאים לעזור לך 24 שעות ביממה

      חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
      זקוקים לעורך דין תעבורה?
      הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור
      דילוג לתוכן