הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור

    נהיגה בקלות ראש

    ישנם מקרים בהם השוטרים בוחרים – בהתאם למקרה – להחמיר עם הנהג שתפסו בגין עבירה כלשהי (מה שכנראה גם יחמיר את ענישת בתי המשפט), ולייחס לו אישום בגין נהיגה בקלות ראש שמשמעותו, הוכחה בפני מערכת המשפט כי הנהג אינו מתייחס לחוקי התנועה ברצינות הראויה להם, ואף נוהג בהם בזלזול, מה שמסכן הן את הנהגים האחרים על הכביש וכמובן גם את עצמו.

     

    באילו מקרים יואשם נהג בגין נהיגה בקלות ראש?

    נהיגה בקלות ראש מתייחסת למקרים בהם הנהג מבצע עבירה או ביודעין, ו\או שיש בה נזק לעצמו ולשאר הנהגים והמשתמשים בדרכים. הנהג יהיה מודע כמעט ברוב המקרים (כי הרי אין נהג שלא מודע לכך שהצצה בפלאפון בזמן נהיגה היא מסוכנת) לסכנה שבמעשיו, ובכך מפגין זלזול מובהק בחוק. להלן מספר דוגמאות לאישומים בגין נהיגה בקלות ראש:

    • כאשר הנהג עשה שימוש בטלפון הנייד במהלך הנסיעה וכך הוסחה דעתו ונגרמה תאונת דרכים.
    • כאשר הנהג עלה על הכביש תחת השפעת סמים ואלכוהול.
    • כאשר הנהג מסיע פריט מסוים על גג הרכב והוא נוהג כך שיד אחת מתפעלת את ההגה, והיד השנייה תומכת בפריט שעל הגג.
    • כאשר הנהג אוחז כוס משקה או מוצר מזון בידו האחת, והיד השנייה מתפעלת את ההגה
    • ועוד

     

    אז מה משמעות של נהיגה בקלות ראש?

    ובכן, בתקנה 21 סעיף ג' לתקנות התעבורה, קיימת עבירה דומה לעבירת הנהיגה בקלות הראש, בשם 'נהיגה בחוסר זהירות'. ההבדל ביניהן נובע בעיקר בחומרת התנהגותו של הנהג, ויכולתו לקחת אחריות על תוצאות מעשיו, והמודעות לסכנה שבמעשיו. אם כן, עבירה בגין חוסר זהירות הינה קלה יותר מעבירה שבנהיגה בקלות ראש, ואף לא תמיד תחייב העמדה לדין. דוגמא קלאסית אחת לנהיגה בחוסר זהירות הינה נהג שנכנס לצומת תוך שאינו שם לב לקיומו של תמרור עצור.

     

    במידה והואשמתם בנהיגה בקלות ראש, עורכי הדין במשרדנו – דוידוב-בנימיני ושות' יעמדו לשירותכם למתן ייעוץ, ליווי והכוונה בתהליכים המשפטיים כולם. אנו נעמוד לצדכם במטרה להקל את הענישה, בשאיפה לבטלה לחלוטין במידת האפשר. וזכרו, עדיף לפעול בהקדם מאשר מאוחר מידי.

    נתקלת בבעיה, אנחנו כאן לעזור לך לפתור לך אותה

    אנחנו נמצאים לעזור לך 24 שעות ביממה

      מהי נהיגה בקלות ראש ומה הענישה על עבירה זו?

      נהיגה בקלות ראש, משמעותה בביצוע עבירה שיש בה נזק לעצמו ולשאר הנהגים אשר נמצאים בדרך. לרוב ההתייחסות הזו תהיה כלפי נהג נורמטיבי אשר מעד באופן חד פעמי אך בפועל גרם לנזק לעצמו או לאחרים. בעצם ביצוע העבירה המדוברת, הנהג מפגין מודעות להתנהגותו המסוכנת, אך עדיין בוחר להתעלם מהחוק ומראה אדישות למעשיו וההשלכות הנלוות לעבירה. דוגמאות לנהיגה בקלות ראש יכולות להתלוות לעבירות העצמאיות הבאות:

      • נהיגה תוך שימוש בטלפון הנייד.
      • נהיגה בשכרות.
      • נהיגה תחת השפעת סמים.
      • נהיגה תוך אחיזה בכוס משקה או אכילה.
      • הובלת מטען על הגג ואחיזתו ביד אחת תוך כדי נסיעה.
      • התנהלות מסוכנת על הכביש.
      • חוסר שמירה על מרחק בטיחות.
      • מעבר בין נתיבים בחוסר זהירות.
      • וכל התנהגות מסוכנת בכביש שאין לה בגדרה מפורשת בפקודת התעבורה.

      נהיגה בקלות ראש עלולה להוביל את העמדתו של הנהג למשפט, דבר אשר מעניק לבית המשפט לתעבורה את הסמכות לגזור עונש מכביד. במקרים מסוימים בית המשפט עשוי להטיל גם קנס כספי ולשלול את רישיון הנהיגה בהתאם לנסיבות המקרה ומידת חומרתה של העבירה.

      נהיגה בקלות ראש עונש

      נהיגה בקלות ראש עלולה לסכן את בטחון הציבור, הנהגים, רוכבי האופניים ואף הולכי הרגל בדרך. לאור עובדה זו, עבירה שכזו עלולה להתלוות בעונשים חמורים במיוחד כאשר מדובר בתאונת דרכים, אך גם אם לאו. במידה והואשמתם בעבירה זו, פנו בהקדם האפשרי אל משרד דוידוב-בנימיני ושות' – משרד עורכי דין לתעבורה בתל אביב. משרדנו מטפל בתיקים מגוונים בתחום דיני התעבורה ויעשה את כל האפשרי על מנת שתוכלו לקבל זיכוי מלא על העבירה או לכל הפחות הפחתה של העונש.

      עבירה של נהיגה בקלות ראש או ברשלנות עלולה להיות עבירה שהוצמדה לאירוע של תאונת דרכים או כעבירה עצמאית לחלוטין. בשני המקרים מדובר בהעמדה לדין בפני שופט בית המשפט לתעבורה.

      במקרי נהיגה בקלות ראש – לא מוותרים על התייעצות עם עורכי דין מומחים

      במידה והואשמתם בנהיגה בקלות ראש, פנו אל משרד דוידוב-בנימיני ושות' על מנת לקבל את הייעוץ המשפטי הנחוץ לשם בניית אסטרטגיית הגנה מוצלחת. משרדנו בעל ניסיון רב בטיפול מוצלח בעבירות תנועה מגוונות, ומתחייב בהענקת השירות המקצועי והקשוב ביותר בעבור כל לקוח ולקוח. התייעצות עם משרדנו תבטיח לכם את סיכויי ההצלחה הטובים ביותר בשעה שאתם עומדים בפני דיון בבית המשפט לתעבורה.

      עורך דין תעבורה יטפל במצב של נהיגה בקלות ראש

      המשמעות של נהיגה בקלות ראש הינה אדם הנוהג ברכבו ומזלזל בחוקי התנועה ומתוך כך עלול לסכן את עצמו ואת הנהגים האחרים הנמצאים בכביש. אדם שנוהג בקלות ראש עובר עבירה חמורה ובמידה וייתפס, יוזמן לדיון בבית משפט שיחליט על העונש הראוי עבורו. עבירה זו מוגדרת בתחום התעבורה כ"סעיף סל" אליו יכולה המשטרה להכניס כל מיני סוגים של התנהגות מסוכנת בכביש שאין להם הגדרה ספציפית בפקודת התעבורה. במידה וקיבלתם זימון לבית משפט עקב נהיגה בקלות ראש, כדאי מאד שתפנו עוד היום לעורך דין תעבורה. משרד עורכי הדין דוידוב בנימיני ושות',הינם עורכי דין המומחים בעבירות תנועה ויכולים לסייע לנהג למזער את העונש ובמקרים מסוימים אף לבטלו.

      אז אם יצא וקיבלתם דוח על נהיגה בקלות ראש, אתם עלולים לקבל עונש קשה ולא מתחשב מכיוון שבבתי הדין לתעבורה תמיד נוטים להחמיר את הדין. על כן, כדאי מאד שתפנו למשרד עורכי הדין של דוידוב בנימיני ושות'. משרד זה הינו בעל ותק רב שנים ועורכי הדין דוידוב ובנימיני הינם מומחים בדיני תעבורה.  עורכי הדין יבדקו את האפשרות לבטל את העונש לחלוטין בהתאם לנסיבות האירוע ובמידה והדבר לא מתאפשר, יפעלו רבות על מנת להקטין את העונש המתקבל כמה שיותר. 

      מה נחשב לנהיגה בקלות ראש ומה העונש על נהיגה שכזו 

      נהיגה בקלות ראש היא כל נהיגה אשר עלולה לסכן את הנהג ואת ציבור הנוסעים בכביש והיא יכולה להתלוות למשל כתב אישום בעבירות הבאות: 

      • נהיגה בשכרות 
      • נהיגה במהירות מופרזת 
      • "זיגזוג" בין נתיבים
      • אי ציות לתמרורים
      • נהיגה באור אדום 
      • אי שמירת מרחק וכדומה. 

      העונש על נהיגה בקלות ראש, כאשר מתלווה לאירוע מעורבות בתאונת דרכים, הינו שלילת הרישיון למינימום של שלושה חודשים.ניתן גם לקבל בנוסף לכך קנס כספי ואף מאסר בפועל במקרי קיצון, כאשר מדובר באירוע תעבורה ברף חמור באופן מיוחד. 

      עם זאת, יש מושג מאד דומה לנהיגה בקלות ראש והוא נהיגה בחוסר זהירות. שני המושגים האלו מאד דומים ומבלבלים ולעיתים נהג שנהג בחוסר זהירות מקבל דוח על נהיגה בקלות ראש. ההבדל הוא שהעונש המתקבל מנהיגה בחוסר זהירות הוא נמוך בהרבה ומסתכם בקנס כספי בלבד. 

      על כן, כדאי לפנות לעורך דין תעבורה שיבדוק אם ניתן לבטל או לשנות את העונש. במקרים מסוימים ניתן לשנות את ההגדרה של נהיגה בקלות ראש לנהיגה בחוסר זהירות ובכך לקבל קנס כספי בלבד.

      חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
      זקוקים לעורך דין תעבורה?
      הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור
      דילוג לתוכן