הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור

    עורך דין שלילת רישיון

    אחד העונשים החמורים שניתנים בישראל בגין מגוון עבירות תנועה שעבורו צריך עורך דין שלילת רישיון, הוא שלילת רישיון נהיגה שבשבילו צריך עורך דין שלילת רישיון. על מנת להרתיע נהגים מנהיגה במהירות מופרזת, נהיגה תחת השפעת חומרים משכרים ועוד, החוק מתיר למספר גופים לשלול את רישיונו של נהג העובר עבירה שכזו, לפרקי זמן שונים התלויים בסוג ובחומרת העבירה.

    סוגי שלילת רישיון

    שלילת רישיון יכולה להתבצע על ידי שוטר בדרגת קצין. זהו הסוג הראשון של שלילת רישיון, שלילה מנהלית, והיא נעשית תוך כדי ביצוע העבירה על ידי הנהג. השוטר רשאי לעצור את הנהג במידה וביצע עבירת תנועה כלשהי והוא סבור שהמשך נסיעתו בכבישים עלולה לסכן את הציבור.

    במקרה זה, הקצין רשאי לשלול את רישיונו של הנהג במקום לתקופה של 30 ימים, ל-60 ימים במידה ומדובר בעבירה שגרמה לתאונת דרכים שבמסגרתה נגרם נזק לאדם או לרכוש, או ל-90 ימים במקרה של תאונת דרכים קטלנית בה נהרג אדם. על קצין המשטרה להגיש לנהג זימון לשימוע בגין השלילה.

    הסוג השני של שלילת רישיון הוא שלילה על ידי משרד הרישוי. שלילה שכזו מתבצעת בעקבות צבירת נקודות, או בעקבות מצב רפואי פיזי/נפשי שמונע מאדם לנהוג. במקרה הראשון, משרד הרישוי ישלול את רישיון הנהיגה של נהג במידה ובמשך תקופה של שנתיים, צבר כמות מסוימת של נקודות. פרק זמן השלילה משתנה בהתאם לכמות הנקודות שצבר הנהג.

    במקרה השני, משרד הרישוי רשאי לשלול את רישיונו של הנהג במידה והוא מקבל דיווח מגורם חיצוני – בית חולים, בית משפט, תחנת משטרה – כי מצבו הרפואי של הנהג השתנה באופן שעלול למנוע ממנו לנהוג בבטחה. במצב זה, משרד הרישוי רשאי להפנות את הנהג לבדיקות רפואיות שנעשות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. תוצאות הבדיקות מועברות למשרד הרישוי יחד עם המלצה האם להשיב לנהג את רישיונו, להשיבו בתנאים מסוימים, או לשלול אותו.

    הסוג השלישי של שלילת רישיון הוא שלילה על ידי בית המשפט. שלילה שכזו נעשית במצב בו נהג מורשע בגין עבירת תעבורה כלשהי, או במסגרת עסקת טיעון עם רשויות התביעה. במידה והשופט מוצא זאת לנכון, הוא רשאי לשלול לנהג את רישיונו ולתקופה ממושכת יותר מזו שנקבעה על ידי קצין המשטרה בעת ביצוע העבירה – לעתים לחודשים, שנים ואף לצמיתות.

    עורך דין שלילת רישיון – נשלל רישיונכם? חשוב לדעת

    במידה וביצעת עבירת תנועה, שלילת הרישיון עלולה להיות ממש מיידית. אולם, אין זאת סוף דבר, ולכן חשוב מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה בתחומו על מנת לנסות ולהפחית את משך השלילה, ואף לבטלה.

    בשלילה שנעשית על ידי המשטרה, חשוב לפנות לעורך דין מיד כאשר קצין המשטרה מודיע לנהג על זימון לשימוע. מדובר בשלב מקדים להליך השיפוטי שייערך בבית המשפט, ולכן חשוב מאוד לשים לב לנאמר במהלך השימוע שכן הוא יהווה חלק מחומרי החקירה בתיק.

    בשלילה על ידי משרד הרישוי, חשוב להיוועץ בעורך דין בטרם מסירת הרישיון לפקידי משרד הרישוי במידה ומדובר בשלילה בגין צבירת נקודות. עורך דין מנוסה שיעמיק בפרטי המקרה עשוי למצוא דרך להקל את העונש. בשלילה על ידי בית המשפט, הייצוג המשפטי חשוב שבעתיים לאור תקופת השלילה הממושכת שצפויה לנהג.

    משרד עורכי דין דוידוב בנימיני ושות' מתמחה בענייני תעבורה ובעל ניסיון רב שנים בייצוג נאשמים בגין שלילת רישיון. לייעוץ וייצוג משפטי, פנה אלינו בטלפון: 03-6494555.

    נתקלת בבעיה, אנחנו כאן לעזור לך לפתור לך אותה

    אנחנו נמצאים לעזור לך 24 שעות ביממה

      חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
      זקוקים לעורך דין תעבורה?
      הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור
      דילוג לתוכן