הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור

    נהיגה ללא רישיון

    במדינת ישראל, ובמרבית מדינות העולם, נהיגה ללא רישיון מהווה עבירה על החוק המלווה בעונשים בדרגות חומרה שונות – החל מקנס כספי, דרך שלילת רישיון הנהיגה, ועד 18 חודשי מאסר בפועל. מי שנכנס תחת קטגוריית נהיגה ללא רישיון, מוטב לו שייעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה מומלץ

    נהיגה ללא רישיון – אי חידוש במועד

    החוק מבחין בין מספר מקרים של נהיגה ללא רישיון, הנבדלים בחומרתם. דרגת החומרה הנמוכה ביותר מתייחס למצב בו אדם נוהג ללא רישיון מסיבה טכנית – אי חידוש במועד. במצב זה מדובר באדם של נהג שמחזיק ברישיון נהיגה, אך שכח לחדשו או נמנע מלעשות כן מסיבות כלכליות. החוק מחמיר פחות עם נהגים אלו מכיוון שהסיכון שהם מעמידים בפני שאר הנהגים והולכי הרגל בדרכים, נמוך מזה שמטילים אנשים שמעולם לא החזיקו ברישיון – שכן הראשונים עברו את המבחנים התאורטיים והמעשיים לנהיגה בכביש.

    העונש על נהיגה ללא רישיון בגין אי חידושו במועד המתאים לתקופה של עד 6 חודשים, שנחשבת על פי החוק כפרק זמן קצר יחסית, תגרור קנס כספי. נהיגה ללא רישיון בתוקף במשך שישה חודשים ומעלה, תוביל לזימון לבית המשפט. וזה המקום לפנות לאותו עורך דין לתעבורה.

    חריגה מתנאי הרישיון הקיים

    מקרה חמור יותר של נהיגה ללא רישיון, הוא נהיגה ברכב שאיננו מותר לנהיגה על פי הרישיון הקיים. למשל, נהיגה במשאית כאשר הנהג מחזיק ברישיון בסיסי בלבד המתאים לרכב פרטי. הסיכון שנהג מציב לציבור במצב שכזה הוא גבוה יותר, ולכן העונש חמור יותר ועלול להגיע לכדי פסילה על תנאי/פסילה לתקופה ממושכת, וכן קנס כספי.

    מרגע שאדם נמצא חשוד בעבירה של נהיגה ללא רישיון, מומלץ לפנות לאותו עורך דין לתעבורה שמתמחה בענייני תעבורה, כדי שיוכל לסייע ולפחית את חומרת העונש.

    נהיגה ללא קבלת רישיון

    מדובר בעבירה החמורה ביותר במדרג, המתארת מצב בו אדם נוהג בכלי תחבורה כאשר הוא מעולם לא החזיק ברישיון נהיגה מכל סוג שהוא – כלומר, לא הגיש את כלל הטפסים הרפואיים הנדרשים לקבלת הרישיון, וכן לא ניגש למבחן התאוריה ולאחריו הטסט המעשי, הן ברכב רגיל, באופנוע, רכבים גדולים כגון אוטובוסים ומשאיות. הסיכון שאדם מעמיד לציבור הנהגים והולכי הרגל כאשר הוא נוהג ללא כל ניסיון מעשי ותאורטי בנהיגה הוא עצום, ועל כן העונש חמור בהתאם. המקרים הללו שכיחים מאוד לצערנו ועורכי דין לתעבורה מוצאים עצמם עסוקים היום יותר מבעבר.

    העונש בגין נהיגה ללא קבלת רישיון מעולם הוא החמור ביותר, ועשוי לעלות במאסר בפועל של עד כשנתיים וכן לפסילת רישיון נהיגה בעתיד למינימום של 3 חודשים, במידה והנהג ינסה להוציאו כחוק.

    נהיגה בזמן שלילה/פסילה

    מקרה אחר נהיגה ללא רישיון הוא זה של נהיגה בזמן שרישיון הנהיגה נפסל או נשלל קודם לכן –מצב בו אדם מחזיק ברישיון נהיגה שנפסל מסיבה כלשהי ולכן אסור לו לנהוג על פי חוק. במרבית המקרים, רישיון נהיגה נפסל או נשלל לתקופה מסוימת בגין עבירות תנועה שונות – נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה בגילופין, ואף בגין עבירות תנועה קלות יותר שהצטברו לכדי כמות נקודות המביאה לשלילת רישיון.

    נהיגה ברכב בזמן שהרישיון נשלל או נפסל היא עבירה חמורה מאוד, שכן מדובר במצב בו הנהג בוחר במודע להפר את האיסור שהוטל עליו מטעם גורם מוסמך כלשהו לנהוג ברכב. החלטה שכזו אף מצביעה פעמים רבות על זלזול בערכאה השיפוטית שפסקה את השלילה/פסילה, ומשכך העונש על נהיגה במצב שכזה הוא חמור ביותר – נע בין קנס כספי כבד, פסילת רישיון לתקופה ממושכת, ואף עונש מאסר פוטנציאלי של עד 3 שנים.

    עורך הדין לתעבורה יציג את נסיבותיו האישיות המיוחדות של הנאשם שיכולות לגרום להקלה בעונש, ביכולתו להוכיח כשלים באופן הצגת הראיות.

    אחת העבירות החמורות ביותר על הכביש, הינה נהיגה ללא רישיון כלל. לעיתים, מדובר בהחלטה שמבצע הנהג בקלות ראש, ולעיתים מדובר בתמימות הדעת בלבד – הרישיון נשכח, הנהג לא שם לב, וזה הכל. ואמנם, אם ייתפס הנהג בזמן נהיגה ללא רישיון מכל סיבה שהיא, ההשלכות יכולות לנוע מפסילת הרישיון ל-30 יום ועד פסילה לצמיתות, וכן מאסר בפועל. על מנת לקבל את רישיונו בחזרה, ייאלץ הנהג במקרים מסוימים לעבור טסט ותיאוריה בשנית, ולפעול אחר הוראות נוספות של בית המשפט.

    דברים שכדאי לדעת על נהיגה ללא רישיון

    אל תגידו לעצמכם שמדובר בנסיעה קצרה למכולת, זכרו כי נהיגה ללא רישיון הינה סיכון עצום, וישנן כל כך הרבה עבירות שתוכלו לבצע בשל חוסר תשומת הלב:

    • נהיגה בעת פסילת רישיון – במידה ונפסל רישיונו של אדם בשל עבירות שונות; נהיגה בשכרות לדוגמא או מעורבות בתאונת דרכים ובכל זאת יחליט לעלות על ההגה – מדובר בעבירה חמורה ביותר עליה הענישה תהיה כבדה הרבה יותר.
    • נהג לא מורשה – הכוונה היא לבני נוער שעדיין לא הוציאו רישיון; כלומר לא שילמו אגרה ולא ביצעו בדיקת ראייה, או אנשים שלא חידשו את הרישיון הקיים שלהם על פי הנהוג בחוק; כלומר לא השתתפו בקורס נהיגה מונעת לדוגמא.
    • דעו את העונש – באופן כללי, הענישה בגין נהיגה ללא רישיון משתנה בהתאם לעבירה עצמה. לדוגמא, נהג לא מורשה יהיה צפוי לעונש מאסר בפועל למשך תקופה של בין 15 יום ל-18 חודשים, או פסילת רישיון לתקופה שבין חצי שנה ל-60 חודשים. לעומת זאת אדם שנהג בעת פסילת רישיון יהיה צפוי למאסר לתקופה של בין 15 ימים ל-20 חודשים, וכן שלילת רישיון לתקופה שנעה בין חצי שנה ל-60 חודשים.

    נתפסתם בעת נהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף ? משרד עורכי הדין של דוידוב-בנימיני ושות' לשירותכם

    גם אם המצב נראה לכם אבוד, אל ייאוש! זה הזמן לפנות אל משרד עורכי הדין דוידוב-בנימיני ושות' – המשרד שלנו מתמחה בתחום התעבורה על כל רבדיו. אנו נשמח לייצג אתכם בכל ההליכים המשפטיים הרלוונטיים עד להפחתת העונש, ואפילו עד כדי ביטול העונש לחלוטין.

    משרד דוידוב בנימיני ושות, בראשותו של ישראל דוידוב עורך דין לתעבורה, בעל ניסיון רב, חבר הנשיאות וועדת התחבורה של לשכת עורכי הדין נותן ייעוץ משפטי וייצוג עבור מי שחשוד בביצוע עבירות תנועה. ליצירת קשר ניתן לפנות באמצעות טלפון מספר 054-3973401 או דרך האימייל בכתובת davidovilaw@gmail.com.

     

     

     

    נתקלת בבעיה, אנחנו כאן לעזור לך לפתור לך אותה

    אנחנו נמצאים לעזור לך 24 שעות ביממה

      חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
      זקוקים לעורך דין תעבורה?
      הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור
      דילוג לתוכן