הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור

    המכון רפואי לבטיחות בדרכים

    המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – מרב"ד – הוא מכון רפואי (וגם מכון פסיכיאטרי) שפועל מכוח משרד הרישוי, אליו מופנים אנשים ממגוון אוכלוסיות במטרה להעריך את כשירותם הפיזית והנפשית להחזיק ברישיון נהיגה ולנהוג ברכב.
    מטרות העל של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הן: ראשית, למנוע מראש סכנות בכבישים וזאת על ידי עריכת איתור בעיות בריאותיות, מעקב וביקורת רפואית ופסיכולוגית על נהגים שעלולים לסכן את עצמם ואת הציבור בעת נהיגה (כמו נהיגה ללא טסט, נהיגה ללא רישיון); ושנית, לסייע בקידום עצמאותם של בעלי מוגבלויות במדינת ישראל על ידי התאמת כלי רכב למגבלות רפואיות שונות.
    המזומנים לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) הינם לרוב מבקשי רישיון עבור רכב משא או רכב ציבורי, נהגים נכים שמופנים אליו מטעם משרד הביטחון או המוסד לביטוח לאומי, נהגים שסובלים מבעיות רפואיות בעלות השלכות פוטנציאליות על יכולתם לנהוג, וכן נהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים בעבר (מופנים על ידי המשטרה או בית המשפט).
    בנוסף מזומנים נהגים שעברו עבירות תנועה מרובות וחמורות, נהגים שרישיונם נשלל לתקופה ארוכה, וכן נהגים שהורשעו בבית המשפט בנהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול.

    בדיקות אצל המכון רפואי לבטיחות בדרכים

    המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא למעשה מכון פסיכיאטרי העורך מספר בדיקות שמטרתן להעריך את כשירותו הפיזית והנפשית של המזומן לבדיקה לנהוג ברכב. על הנהג להגיע למכון הפסיכיאטרי כשהוא מצויד במגוון מסמכים רפואיים המצוינים בזימון שקיבל לבדיקה, על מנת שהמכון יוכל לקבל תמונה מלאה ביחס למצבו.
    בהתאם למסמכים רפואיים של כל נהג, המכון הפסיכיאטרי קובע אילו בדיקות עליו לעבור. לעתים המכון דורש בדיקת כשירות רפואית (בדיקה פיזית), אך הם תמיד כוללים מבחני אישיות וכן מספר בדיקות פסיכיאטריות שנערכות על ידי פסיכיאטר, פסיכולוג או נרקולוג (מומחה לסמים).
    בהתאם לבדיקות אלו, מחליט המכון האם להמליץ למשרד הרישוי לשלול את רישיונו של הנהג או לא, וכן האם להעניקו מלכתחילה או לא (תלוי בזהות המבקש).

    ערעור על החלטת המרב"ד

    המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מוסמך מכוח צו שר הבריאות (1980) לעניין חוק חובת דיווח, סעיף 12ב' לפקודת התעבורה וכן מכוח תקנות התעבורה (סעיפים 193-195ג), להעביר חוות דעת מקצועית למשרד הרישוי בדבר כשירותו של נהג להחזיק ולהשתמש ברישיון נהיגה.
    אולם, משרד הרישוי לא מחויב לקבל אוטומטית את המלצת המכון הפסיכיאטרי והיא מהווה עבורו המלצה בלבד. במידה והוא אכן מקבל את המלצת המכון, לנהג נשוא ההחלטה ישנה הזכות לערער עליה בתוך 30 ימים מהיום בו קיבל את ההודעה על שלילת הרישיון/אי קבלתו ממשרד הרישוי.
    הערעור מוגש אל ועדת ערר תל השומר, שדנה מחדש בהחלטה. מקרה קלאסי בו מוגשים ערעורים הוא פסילת רישיון עקב "אי התאמה אישיותית", כלומר מצב בו הרישיון נפסל מסיבה אישיותית/קוגניטיבית כלשהי. חשוב להקפיד במקרים אלו בפרט, ובהגשת ערעור בכלל, כי הערעור יהיה מנומק ויכיל את הסיבה להגשתו, את כל הטיעונים הרלוונטיים וכן את כלל המסמכים הרפואיים וההמלצות הרלוונטיות.
    תהליך הערעור איננו פשוט, ארוך מאוד ואף כולל תשלום אגרה, לכן מומלץ לפנות לעורך דין מומחה שיטפל בנושא. משך זמן ההמתנה להחלטה בערעור עשוי להגיע ל-8 חודשים בממוצע, אך עורך דין מקצועי עשוי לזרז תהליכים.

    משרד עורך דין תעבורה דוידוב בנימיני ושות' מתמחה בענייני תעבורה, ובעל ניסיון רב שנים בערעור על החלטות המרב"ד. לקבלת ייעוץ וייצוג משפטי מיטבי, אתם מוזמנים לפנות לשירותי עו"ד תעבורה ישראל דוידוב בטלפון: 03-6494555 או 054-3973401

    נתקלת בבעיה, אנחנו כאן לעזור לך לפתור לך אותה

    אנחנו נמצאים לעזור לך 24 שעות ביממה

      חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
      זקוקים לעורך דין תעבורה?
      הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור
      דילוג לתוכן