הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור

    תקנות התעבורה – אופניים וקורקינט חשמליים

    ביום ה-18/05/2016, נכנסו לתוקף הכללים החדשים בנוגע לרכיבה על אופניים חשמליים ("אופניים עם מנוע עזר"); ההוראות החדשות בכל הנוגע לשימוש ב"גלגינוע" – ("קורקינט-חשמלי") נכנסו לתוקף מיום ה- 18/08/2016. שינוי בולט וחשוב ברפורמה אותה אישרה וועדת הכלכלה של הכנסת היא הענקת סמכויות אכיפה לפקחים עירוניים. עד כה אכפו את התקנות הללו שוטרי התנועה של משטרת ישראל, שמשאביה הם מוגבלים, והאכיפה לא הייתה בסדר עדיפויות גבוה. עם הכנסת השיטור העירוני לתמונה הדבר הכניס באופן פוטנציאלי מאות פקחים לזירת האכיפה.

    בכל מקרה של מעורבות בתאונת דרכים או קבלת דו"ח משוטר תנועה מתוקף נהיגה באופניים חשמליים או עם קורקינט חשמלי, כדאי מאוד להיוועץ עם עורך דין תעבורה – סנגור הבקיא בתחום דיני התעבורה, בעל וותק וניסיון בהופעות בבתי המשפט לתעבורה.

    עיקריי הרפורמה בתקנות התעבורה בנוגע אופניים עם מנוע עזר ו"גלגינוע" ("קורקינט-חשמלי"):

    הרכיבה באופניים חשמליים ובקורקינטים חשמליים תותר מגיל 16 ומעלה בלבד; על רוכב בכל גיל חובה לחבוש קסדה ובשעות החשכה גם אפוד זוהר; הנתונים המירביים של כלי הרכב יהיו: משקל עד 30 ק“ג, הספק של 250 וואט ולכל היותר מהירות של 25 קמ“ש; הרכיבה תותר על שבילי אופנים מוסדרים ועל הכביש, אך בשום אופן לא על המדרכה; יחול איסור גורף להרכיב אדם נוסף על האופניים או הקורקינט החשמליים; כל רוכב חייב לשאת אתו את ת“ז האישית שלו, אולם כלי-הרכב עצמם לא יהיו חייבים ברישוי. הרפורמה כוללת גם הנחיות חדשות על היבואנים של כלי-הרכב הללו.

    נתקלת בבעיה, אנחנו כאן לעזור לך לפתור לך אותה

    אנחנו נמצאים לעזור לך 24 שעות ביממה

      חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
      זקוקים לעורך דין תעבורה?
      הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור
      דילוג לתוכן