הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור

    מהי נהיגה בשכרות?

    נהיגה בשכרות היא נהיגה תחת השפעתו של משקה משכר, זו נחשבת כיום לאחת מעבירות התעבורה החמורות ביותר. בהתאם לכך, רשויות האכיפה בישראל עושות מאמצים רבים ומגוונים על מנת לאתר מי שנוהג בשכרות, וכן בתי המשפט נוטים להחמיר עם הנאשמים בנהיגה בשכרות. כך, למשל, משטרת ישראל מבצעת בדיקות אקראיות באמצעות מכשירים כמו ינשוף או נשיפון, אשר מלמדים על כמות האלכוהול שנמצאת בגופו של הנהג ומסייעים לזהות נהגים שיכורים.

    נהיגה בשכרות – מה קורה למי שנתפס נוהג בשכרות?

    סעיף 64ב' לפקודת התעבורה [נוסח חדש], קובע ארבעה מצבים עיקריים הנכנסים תחת קטגוריה של נהיגה בשכרות:

    1. מי ששותה "משקה משכר" בזמן הנהיגה או כאשר הוא ממונה על הרכב (לדוגמה, מורה נהיגה)
    2. מי שיש בגופו סם מסוכן או לחילופין תוצרי חילוף חומרים של סם מסוכן
    3. אדם שבגופו ריכוז אלכוהול אשר גבוהה מזה שנקבע על ידי שר התחבורה
    4. נהג אשר נמצא תחת השפעת סם מסוכן או משקה משכר. זאת, אלא אם בבדיקת מעבדה נמצא שריכוז האלכוהול בדמו נמוך מהסף שנקבע בתקנות.

    מה העונש הצפוי למי שנתפס נוהג בשכרות?

    בשל הסיכון הגבוהה שנגרם כתוצאה מנהיגה בשכרות, בשל חומרתה של העבירה ועל מנת ליצור הרתעה משמעותית אצל ציבור הנהגים – החוק קובע עונש מינימום עבור מי שנתפס נוהג תחת השפעתו של משקה משכר ולא מסתפק בשיקול דעתו של בית המשפט. על פי סעיף 39א לפקודת התעבורה, בנוסף לכל עונש אחר שיוטל על מי שהורשע בביצוע עבירה של נהיגה בשכרות, כמו מאסר, קנסות וכיוצא בזה – תיפסל האפשרות שלו לקבל או להחזיק רישיון נהיגה לתקופה של שנתיים לכל הפחות.
    כמו כן, מי שנתפס שיכור אחרי שכבר הורשע בעבירת נהיגה בשכרות בשנה הקודמת, יקבל פסילה לזמן כפול של לפחות ארבע שנים. חשוב להדגיש כי גם מי שלא היה מעורב בתאונת דרכים ולא גרם נזק גופני או רכושי לאף אדם אחר, צפוי לשאת בעונשים אלה. כלומר, העבירה אינה מתמקדת בנזק, כי אם בעצם הפעולה של נהיגה בשכרות.

    נהיגה בשכרות – למה חשוב להשתמש בשירותיו של עורך דין לענייני תעבורה?

    בשל העובדה שקיימת מגמת החמרה בענישה על נהיגה בשכרות כלפי כל מי שנתפס נוהג תחת השפעת משקה משכר, בתי המשפט ללא יוצא מהכלל מטילים שלילת רישיון של שנתיים.
    על כן, עוד תעבורה בעל ניסיון בתחום יכול להפחית מאותן שנתיים של פסילה ולהקל בעונש כדי שהלקוח לא יגיע למכון הפסיכיאטרי כי משם מאוד קשה לקבל את הרשיון.
    מרגע שאדם נמצא חשוד בעבירה של נהיגה בשכרות, מומלץ לפנות לעורך דין שמתמחה ובקיא בענייני תעבורה, כדי שיוכל לסייע להימנע מאישומים ועונשים כבדים.
    עורך הדין יערער על הדרך שבה בוצעה בדיקת הינשוף לנאשם על ידי המשטרה, יציג את נסיבותיו האישיות המיוחדות שיכולות לגרום להקלה בעונש, יוכיח כשלים באופן שבו נאספו הראיות על ידי הרשויות וכיוצא בזה.

    משרד עורך דין תעבורה דוידוב בנימיני ושות, עוסק בתחום של דיני תעבורה ומעניק סיוע משפטי וייצוג עבור מי שחשוד בביצוע עבירות תנועה. עורך דין דוידוב, חבר הנשיאות וועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין, מחזיק בידע רב ובניסיון בהופעות בפני בתי המשפט לתעבורה וניהול תיקי תעבורה רבים ומורכבים בהצלחה. ליצירת קשר ניתן לפנות באמצעות טלפון מספר 054-3973401 או דרך האימייל בכתובת davidovilaw@gmail.com.

    נתקלת בבעיה, אנחנו כאן לעזור לך לפתור לך אותה

    אנחנו נמצאים לעזור לך 24 שעות ביממה

      חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
      זקוקים לעורך דין תעבורה?
      הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור
      דילוג לתוכן