הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור

    פרשת שמש – תאונת דרכים

    זיכוי בתיק תאונת דרכים, שניתן בעקבות טענת "אין להשיב לאשמה".

    תת"ע 8367-08-11

    בבית המשפט לתעבורה בתל-אביב-יפו

    כב' השופט עופר נהרי

    מיום 12/06/2013

    בחודש ינואר 2011, אירעה תאונת דרכים ברחוב על שם חיים לבנון בעיר ת"א, בה היו מעורבים רוכב קטנוע ונהג מונית; על פי עובדות כתב האישום שהוגש כנגד נהג-המונית, חסם זה האחרון את נתיב נסיעתו של הקטנוע, וכלי הרכב התנגשו. כתוצאה מהתאונה נחבל רוכב הקטנוע חבלות של ממש, ונגרמו לו שברים ברגל וביד. נהג המונית, כפר באמצעות סנגוריו באחריותו לתאונה, וטען במעמד ישיבת ההקראה, כי לא היה כל מגע בין הרכבים, שכן אם הייתה התנגשות הרי שזו התרחשה בין הקטנוע לאחד הרכבים החונים במקום.

    תיק זה הסתיים בזיכוי מוחלט של הנהג שהועמד לדין. ביום שמיעת ההוכחות, עם תום שמיעת עדותם של שני עדי התביעה, פנה הסנגור, עו"ד אדיר בנימיני, לבית המשפט וטענתי טענת "אין להשיב לאשמה". טענה זו שמורה למקרים נדירים, בהם, על פי מבחן משפטי, גם אם בית המשפט ייתן אמון מלא בכל הראיות, אותן הציגה התביעה, הרי שגם אז לא ניתן באמצעותן להוכיח כל אשמה כלפי הנאשם, ולו לכאורה. במצבים בהם בית המשפט משתכנע שאכן כך הם פני הדברים, עליו להורות על זיכויו של הנאשם על אתר, ובכך לפטור אותו מן הצורך לערוך את הגנתו.

    במקרה הזה, קיבל בית המשפט לתעבורה בתל-אביב-יפו, כב' השופט עופר נהרי, את הטענה והורה על זיכויו של הנאשם בו במקום. כל זאת, באופן מיוחד, על רקע שמיעת עדותו של עד ראיה מטעם התביעה, אשר סיפר לבית המשפט מעל דוכן העדים, במהלך חקירתו, כי לפני שהתרחשה התאונה, עקף נהג הקטנוע את רכבו (של העד) מצד ימין, ולא שמר על מרחק מהרכב שלפניו.

    בנימוקי ההחלטה לזכות את הנאשם כתב, כב' השופט עופר נהרי, בין היתר, את הדברים הבאים: "הבוחר לעקוף רכב מצד ימין בנתיב נסיעה, והבוחר לנהוג מיד בסמוך לאחר מכן מבלי לשמור מרחק מהרכב שמצוי לפני הרכב האמור, נדרש לזהירות יתרה ומוגברת לנוכח מעשיו שלו בכל הכבוד. שהרי אם נהג המונית (הנאשם) היה בוחר להאט את מהירות נסיעתו מסיבה כלשהיא[…] עדיין נותרת דרישה בסיסית ממי אשר נוהג מאחוריו במרחק של שני מטרים שלא לעשות כן ולשים לב למתרחש בכביש".

    סוף דבר, כתב בית המשפט כי לנוכח ראיות התביעה שהונחו בפניו, אין הוא רואה כי "האחריות לאירוע התאונתי דנן, יכולה להימצא על כתפיו של הנאשם העומד לדין, וזאת אף לא לכאורה". מתוקף כך מצא אותו זכאי בדין.

    נתקלת בבעיה, אנחנו כאן לעזור לך לפתור לך אותה

    אנחנו נמצאים לעזור לך 24 שעות ביממה

      חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
      זקוקים לעורך דין תעבורה?
      הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור
      דילוג לתוכן