הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור

    פרשת סלומון – נהיגה משמאל לקו הפרדה רצוף

    בית המשפט לתעבורה בתל-אביב-יפו הורה על זיכויו של נהג אשר הואשם כי נהג ברכב בדרך משמאל לקו הפרדה רצוף המסומן על פני הכביש, כאשר בצדו הימני לא נמצא קו מקוטע, עבירה בניגוד לתקנה 36(ג) לתקנות התעבורה, תשכ"א-1961.

    ———————————————————————————————————————————————————————————————————————–

    בבית משפט השלום לתעבורה בתל אביב – יפו

    25 אפריל 2013

    תת"ע 617-05-12 מדינת ישראל נ' שלומי סלומון לוי

    בפני כב' השופטת דלית ורד

    בעניין: מאשימה מדינת ישראל

    נגד

    נאשם שלומי סלומון לוי

    הכרעת דין

    אזכה את הנאשם מחמת הספק.

    הנאשם הואשם כי נהג ברכב בדרך משמאל לקו הפרדה רצוף המסומן על פני הכביש, כאשר בצדו הימני לא נמצא קו מקוטע, עבירה בניגוד לתקנה 36(ג) לתקנות התעבורה, תשכ"א-1961.

    נסיבות המקרה על פי המצוין בדו"ח היו כדלקמן:

    ביום 21.11.10 שעה 08:30, בעמדו סטאטי הבחין השוטר כי הנאשם נוהג באופנוע מ.ר.5166063, בקילומטר 9 בכביש 20 לכיוון צפון, משמאל לקו הפרדה רצוף. משהבחין הנאשם בשוטר בהיותו במרחק של 40 מ' לערך, סטה עם האופנוע חזרה לנתיב השמאלי. הנאשם נעצר על ידי השוטר תוך שמירת קשר עין רצוף מעת ביצוע העבירה ועד לעצירתו כאמור.

    הנאשם כפר במיוחס לו והתנהל דיון הוכחות.

    אין חולק כי הנאשם סטה מנתיב נסיעתו לעבר השול השמאלי. כך גם הודה הנאשם בעת שיוחסה לו העבירה כשטען : "היה רכב שחתך מנתיב אמצעי לשמאלי, נאלצתי לעבור שמאלה כדי להתחמק מהרכב וכתוצאה מכך עברתי את הקו הלבן ל-3 שניות שבהן אתה הבחנת בי".

    בעדותו, טען הנאשם כי נאלץ לסטות לשול השמאלי בעקבות אופן נהיגתו של נהג יונדאי, ולולא נהג כך היה נופל מהאופנוע או נמחץ כנגד החומה ונהרג. לטענתו, כאשר חזר לנתיב הנסיעה השמאלי נכנס לטווח הראייה של השוטר. השוטר מצדו טען כי לא הבחין באירוע כלשהו שגרם לנאשם לסטות לשוליים, אך לא שלל את גרסתו של הנאשם באופן קטגורי.

    גרסת השוטר הייתה כאמור כי הנאשם סטה לנתיב השמאלי רק לאחר שהבחין בו, והנאשם לא שלל את הטענה כי הבחין בשוטר עוד בעת שנסע בשול, בטרם פנה וחזר לנתיב השמאלי.

    הנאשם אף לא שלל את גרסת השוטר כי בעת האירוע היה עומס תנועה בכביש 20, דבר התומך בטענה כי הנאשם סטה לשול השמאלי על מנת לעקוף את זרם התנועה.

    כשלעצמי, העדפתי את גרסת השוטר, אך היות והדו"ח אינו מפורט דיי ואין בו התייחסות כלשהי לטענתו של הנאשם אשר הועלתה עוד במעמד האירוע, אניח לנאשם ליהנות מן הספק, ואזכה אותו מחמת הספק מהעבירה שיוחסה לו בכתב האישום.

    אשר על כן, אזכה את הנאשם מחמת הספק מהעבירה שיוחסה לו בכתב האישום.

    דלית ורד

    ניתנה היום, ט"ו אייר תשע"ג , 25 אפריל 2013, במעמד הצדדים

    נוסח מסמך זה כפוף לשינויי ניסוח ועריכה

    נתקלת בבעיה, אנחנו כאן לעזור לך לפתור לך אותה

    אנחנו נמצאים לעזור לך 24 שעות ביממה

      חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
      זקוקים לעורך דין תעבורה?
      הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור
      דילוג לתוכן