הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור

    עורך דין תעבורה – חציית קו הפרדה שלא כדין

    הזמנה לדין בבית המשפט לתעבורה בגין עבירה של "עקיפה מסוכנת" ו/או "חציית קו לבן" ו/או "חציית קו הפרדה רצוף" וכיוצא באלה, עלולה להעמיד את הנהג שעומד לדין בסכנה של פסילת רישיון הנהיגה שלו בפועל. במקרה שמדובר בעקיפה שהפריעה ו/או העמידה בסיכון רכב אחר, הרי שסכנה בדבר הטלת פסילה בפועל הינה אף יותר מוחשית, היות ובגין עבירה זו נקבעה חובת פסילה בחוק של שלושה חודשים בפועל לפחות.

    בכל מקרה בו קיבלתם הזמנה לדין בעבירת תעבורה של "עקיפה מסוכנת" או "עקיפה בניגוד לקן לבן", מומלץ מאוד להסתייע בעורך-דין תעבורה, וזאת כאמור לאור מדיניות הענישה המקובלת בבתי המשפט לתעבורה כיום, ועונש פסילת המינימום הקבוע בחוק היום במקרה של הרשעה בביצוע של "עקיפה מסוכנת".

    עו"ד דוידוב-בנימיני המומחים בתיקי נהיגה בשכרות.

    פנה אלינו ואנחנו נפעל להציל לך את הרשיון!

    לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות התקשר עכשיו:

    03-6494555

    תקנה 47 לתקנות התעבורה, התכ"א-1961 (להלן: "תקנות התעבורה"), מסדירה את כל כללי ההתנהגות בכביש בכל הנוגע לביצוע עקיפה של רכב אחר. התקנה קובעת, בין השאר, כי עקיפה צריכה להיעשות מצד שמאל של הרכב הנעקף. יחד עם זאת, נקבעו גם חריגים לכלל זה, כמו למשל היתר לעקוף רכב שנוסע בנתיב תחבורה ציבורית, או רכב הנוסע בנתיב המיועד לפניה ימינה בלבד ועוד.

    מקרה קלאסי נוסף של עקיפה מותרת היא במצבים של פקק תנועה; תקנה 47(ג) קובעת בין השאר כי "[…]בכביש חד-סטרי שיש בו שני נתיבים או יותר באותו כיוון נסיעה, אשר מחמת צפיפות התנועה נעים בו כלי רכב בטורים בכל נתיב, לא יראו כעקיפה את תנועתם של כלי רכב הנעים בנתיב אחד והנוסעים במהירות העולה על המהירות שבה נוסעים כלי הרכב שבנתיב האחר, ובלבד שהדבר לא יגרום הפרעה או סיכון לתנועה".

    האיסור על "עקיפה מסוכנת בקו הפרדה רצוף" היא שילוב של שתי תקנות בניגוד לתקנה 47(ד) ותקנה 47(ה)(5) לתקנות התעבורה. מדובר בתקנות השכיחות ביותר בדו"חות תנועה המוגשים כנגד נהגים שביצעו עקיפה אסורה.

    תקנה 47(ד) קובעת כי "נוהג רכב לא יעקוף רכב, אלא אם הדרך פנויה במרחק מספיק כדי לאפשר לו את ביצוע העקיפה ואת המשכת הנסיעה בבטיחות ללא הפרעה וללא סיכון לנסיעתו של רכב אחר, וללא הפרעה אחרת לתנועה מכל כיוון שהוא".

    תקנה 47(ה)(5) קובעת כי נוהג רכב לא יעקוף, לא ינסה לעקוף ולא יסיט את רכבו שמאלה או ימינה כדי לעקוף רכב או בעל-חיים כאשר "הוא חוצה קו הפרדה רצוף, אלא אם כן בסמוך לו בצדו הימני נמצא קו קטעים".

    נהג שקיבל דו"ח בגין "עקיפה מסוכנת", "חציית קו לבן", "חציית קו הפרדה רצוף" וכיוצא באלה, נמצא בסכנה של פסילת רישיון הנהיגה שלו בפועל. במקרה שמדובר בעקיפה שהפריעה ו/או העמידה בסיכון רכב אחר, הרי שסכנה בדבר הטלת פסילה בפועל הינה אף יותר מוחשית, היות ובגין עבירה זו נקבעה חובת פסילה בחוק של שלושה חודשים בפועל לפחות.

    בכל מקרה בו קיבלתם הזמנה לדין בעבירת תעבורה של "עקיפה מסוכנת" או "עקיפה בניגוד לקן לבן" מומלץ מאוד להסתייע בעורך-דין תעבורה, וזאת כאמור לאור מדיניות הענישה המקובלת בבתי המשפט לתעבורה כיום, ועונש פסילת המינימום הקבוע בחוק היום במקרה של הרשעה בביצוע של "עקיפה מסוכנת".

    עו"ד אדיר בנימיני ועו"ד ישראל דוידוב, ממשרד עורכי הדין לתעבורה "דוידוב-בנימיני ושות' ", הם בעלי ניסיון רב בהליכים מסוג זה.

    עו"ד דוידוב-בנימיני המומחים בתיקי נהיגה בשכרות.

    פנה אלינו ואנחנו נפעל להציל לך את הרשיון!

    לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות התקשר עכשיו:

    03-6494555

    נתקלת בבעיה, אנחנו כאן לעזור לך לפתור לך אותה

    אנחנו נמצאים לעזור לך 24 שעות ביממה

      חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
      זקוקים לעורך דין תעבורה?
      הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור
      דילוג לתוכן