הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור

    פרשת בן-בסת

    ע"ח (ת"א) 8322-02-10 (כב' השופטת חיותה כוחן)

    בפרשה זו הוגש ערר כנגד החלטת בית המשפט לתעבורה בתל-אביב-יפו, להורות על פסילת העוררת עד לתום ההליכים נגדה. כל זאת, למרות שהבקשה הוגשה לאחר שהסתיים מניין ימיי הפסילה המנהלית, ורישיון הנהיגה כבר הוחזר לידי הנהגת.

    על פי עובדות כתב האישום נהגה העוררת ברכב, בהיותה תחת השפעת אלכוהול, סטתה מהדרך ובכך גרמה לתאונת דרכים עצמית. רישיון הנהיגה נפסל על ידי קצין משטרה למשך חודשיים, וכאשר ימים אלו הסתיימו, קיבלה אותו בחזרה. בשלב הזה הגישה התביעה המשטרתית את כתב אישום ובקשה לפסול את הנהגת עד תום ההליכים נגדה. בית המשפט לתעבורה קבע בהחלטתו כי יש מקום להורות על פסילה עד תום ההליכים (שנקצבה לתקופה של 10 חודשים). עם זאת, ביהמ"ש עיכב את החלטתו, ובשטח נוצרה מציאות בה מן היום בו הוחזר לעוררת הרישיון ועד לפסילה המחודשת, חלפו חודשיים ימים.י

    בדיון בפני בית המשפט המחוזי טענתי כי לאור "חזקת תקינות המנהל", המדינה נחזית ונתפסת כמי שפועלת באופן תקין, ולפיכך, ברגע שהרישיון הוחזר לידי הנהגת, יש הכרה בכך שלא נשקפת ממנה מסוכנות בנהיגה.

    בית המשפט קיבל את עמדתי זו, ועל בסיס החלטות קודמות שהתקבלו בנושא, קבע כי "בקשה לפסילה עד תום ההליכים צריכה להיות מוגשת בתוך תקופת הפסילה המנהלית. העובדה שהדבר לא נעשה והעובדה שהעוררת נהגה במשך חודשיים בלי שאיש טען שהיא מסוכנות לשלום הציבור, היא הנותנת שהתביעה, האמונה על שמירה על שלום הציבור, לא סברה כי יש דחיפות בהגשת הבקשה, נוכח המסוכנות הנובעת מנהיגתה של העוררת". סוף דבר הערר התקבל והפסילה עד תום ההליכים בוטלה.

    ניתנה ביום 01/03/2010 במעמד הנוכחים.

    נתקלת בבעיה, אנחנו כאן לעזור לך לפתור לך אותה

    אנחנו נמצאים לעזור לך 24 שעות ביממה

      חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
      זקוקים לעורך דין תעבורה?
      הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור
      דילוג לתוכן