הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור

    מעמד בדיקת המאפיינים – נהיגה בשכרות

    נהג החשוד בביצוע עבירה של "נהיגה בשכרות" מתבקש על ידי שוטרי התנועה לפני נטילת הדגימה במכשיר הינשוף או במבחנה (במקרה של בדיקת דם/שתן), לבצע בדיקת מאפיינים.

    בפסק דין ארוך ומפורט, שניתן בפרשת קוזלובסקי , מבאר כב' השופט ד"ר אחיקם סטולר, מבית המשפט המחוזי מרכז את הסוגיה, ומפרט את המצבים בהם ניתן או לא ניתן להרשיע נאשם בעבירה של "נהיגה בשכרות" ללא תוצאה מדעית.

    עו"ד דוידוב-בנימיני המומחים בתיקי נהיגה בשכרות.

    פנה אלינו ואנחנו נפעל להציל לך את הרשיון!

    לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות התקשר עכשיו:

    03-6494555

    לא בנקל יקבע בית המשפט ממצאים בנוגע לשכרות על פי ראיות שאינן מדעיות, כך קבע בית המשפט העליון בר"ע 666/86 סאמי סודקי עודה נ' מדינת ישראל; נכתב שם כי "הבדיקה המדעית היא כמובן מדויקת יותר מכל הסתמכות על התרשמות גרידא, אשר אליה יש לגשת בזהירות רבה כי יתכנו טעויות, אי הבנות ואי גילוי הטעם האמיתי להופעתו המעורערת של הנהג אותה שעה".

    מי שעמד על הסוגיה בהרחבה הוא כב' השופט ד"ר אחיקם סטולר (בעל תואר שלישי בכימיה), במאמר משותף אותו פרסם ביחד עם ד"ר יורם פינקלשטיין, בביטאון "רפואה ומשפט" (גיליון 29 – נובמבר 2003).

    בפסק דין ארוך ומפורט, שניתן בפרשת קוזלובסקי [עפ"ת (מרכז) 27570-11-10 מדינת ישראל נ' נדב קוסלובסקי (ניתן ביום 30/01/2011)], מבאר כב' השופט ד"ר סטולר את הסוגיה, ומפרט את המצבים בהם ניתן או לא ניתן להרשיע נהג בשכרות ללא תוצאה מדעית. תוך שהוא דוחה את ערעור המדינה, עומד בית המשפט בהרחבה על סוגיית רף הראיות הנדרש לצורך הרשעה בנסיבות כאלה, ויוצר הבחנה מתבקשת, בין הרשעה בעבירה של "נהיגה בשכרות", לבין הרשעה בסעיף של "נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים".

    כב' השופט ד"ר סטולר עומד שם בהרחבה על סוגיית בדיקת המאפיינים וכתב בין השאר כהאי לישנא: "בדיקת המאפיינים היא בדיקה משולבת שיש בה התרשמות סובייקטיבית של השוטר וכן מבחנים שהם במהותם מבחנים נוירולוגיים. באדם רגיל שאינו אלכוהוליסט כרוני קיים סף סבילות (tolerance) נמוך לאלכוהול". במיוחד, אמורים הדברים ומקבלים ביטוי בשאלת זיהוי ריח האלכוהול: "חוש הריח אינו מוחלט וזיהוי הריחות הוא סובייקטיבי ושונה מאדם לאדם, עפ"י משתנים שונים" [ד"ר אחיקם סטולר וד"ר יורם פינקלשטיין "נהיגה בשכרות ובפיכחון – היבטים נוירולוגיים קליניים והיבטים טוקסיקולוגיים מעבדתיים" ביטאון רפואה ומשפט (גיליון 29 – נובמבר 2003)].

    במילים אחרות, בסגנונו של אחד מגדולי משוררי התקומה, נתן אלתרמן, ניתן לומר כי לעיתים רבות "צבע הדברים תלוי בצבע המשקפיים".

     

    מאמרים נוספים בנושא

    נהיגה תחת השפעת אלכוהול

    משמעות סירוב לביצוע בדיקת אלכוהול

    סירוב לבדיקת אלכוהול

     

    עו"ד דוידוב-בנימיני המומחים בתיקי נהיגה בשכרות.

    פנה אלינו ואנחנו נפעל להציל לך את הרשיון!

    לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות התקשר עכשיו:

    03-6494555

    נתקלת בבעיה, אנחנו כאן לעזור לך לפתור לך אותה

    אנחנו נמצאים לעזור לך 24 שעות ביממה

      חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
      זקוקים לעורך דין תעבורה?
      הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור
      דילוג לתוכן