הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור

    מה קורה למי שנתפס נוהג בשכרות?

    שיקול הדעת של אדם שיכור משובש גם אם הוא אינו מודע לכך, תגובותיו איטיות יותר והתנהגותו בכביש מסוכנת יותר. לכן נהיגה בשכרות היא אחת העבירות החמורות והחוק מתייחס לכך ברצינות רבה, ואף מחמיר יותר עם מי שמוגדר כנהג חדש. לפי הגדרות פקודת התעבורה שיכור הוא מי שבגופו מצוי אלכוהול בריכוז הגבוה מהמצוין בתקנות, סם מסוכן או תוצריו, וכן מי ששותה משקה משכר בזמן הנהיגה או בזמן שהוא ממונה על המכונית. ניר שלום, עורך דין תעבורה, מסביר מה צפוי למי שנתפס נוהג בשכרות.

    בדיקת שכרות

    שוטר רשאי לעכב נהג לבדיקת שכרות למשך 30 דקות, ובמקרה בו ישנו חשד סביר כי האדם אכן שיכור, השוטר רשאי לעכב אותו למשך זמן של עד 3 שעות, וכן לבצע חיפוש למציאת ראיות הקשורות לשכרות. כאמור, פקודת התעבורה מתייחסת לסמים ולאלכוהול באותה צורה, ולכן גם מציאת סמים, קלים או קשים, היא עילה לעיכוב הנהג והגשת כתב אישום. בעבר התקשתה המשטרה להוכיח את שכרותם של הנהגים או את מידתה בשל המחסור באמצעי מדידה אמינים, אך המכשור המודרני אמין דיו וקביל בבית המשפט, במידה והבדיקה בוצעה בצורה נכונה.

    במידה ותוצאות הבדיקות מוכיחות כי הנהג אכן נהג בשכרות הוא צפוי לשלילת רישיון הנהיגה שלו לתקופה של שנתיים מינימום. במקרה וזו אינה הפעם הראשונה שהוא נתפס נוהג בשכרות בשנה האחרונה העונש יוחמר לכדי שלילת הרישיון לארבע שנים לכל הפחות, ואם ישנן נסיבות מחמירות כמו מעורבות בתאונת דרכים או נהיגה בחוסר אחריות באופן קיצוני, שלילת הרישיון עשויה להגיע לעד שלוש שנים ועשוי להתלוות לה מאסר בפועל. רשיון הנהיגה של נהגים חדשים הנוהגים בשכרות מבוטל, למעשה, ועליהם להיבחן מחדש וכן לעבור בדיקות כשירות נפשית במכון הרפואי של משרד הבריאות.

    חשוב להזכיר כי הדרישה לביצוע בדיקת שכרות באמצעות מכשיר ינשוף יכולה להתקיים על ידי כל שוטר שעוצר את רכבכם בכל רגע נתון ואילו ביצוע בדיקת דם או שתן מצריך חשד סביר לנהיגה בשכרות. הסירוב לבצע את הבדיקה מוביל לעונש אוטומטי הקבוע בחוק של שלילת רישיון הנהיגה לתקופה של שנה ויותר.

    שלילת הרישיון עשויה להתבצע מייד לאחר התאונה – רשיונו של נהג שמזומן לבית המשפט בגין נהיגה בשכרות ישלל על ידי המשטרה עוד לפני המשפט. השוטר הנוכח בשטח רשאי לקחת את רשיון הנהיגה של הנהג השיכור והוא יקבל זימון לשימוע במשטרה תוך שלושה ימים. השימוע נערך בפני קצין משטרה הרשאי לשלול את רישיון הנהיגה בפסילה מנהלית של עד 90 יום, בהתאם לנסיבות.

    זה הזמן להתקשר לעורך דין תעבורה

    זה המקום לציין כי אני לא מעודד לשתות ולנהוג, והדבר אסור בהחלט ומסוכן, ובכל זאת, במקרה וכבר עשיתם את הטעות ושתיתם, חשוב לדעת שעורך דין תעבורה יכול לעזור לכם. אמנם אין דבר כזה עו"ד נהיגה בשכרות, אך כדאי לוודא שעורך הדין שאתם שוכרים את שירותיו מנוסה גם במקרים כאלה.

    עזרתו המקצועית של עורך דין לענייני תעבורה יכולה לסייע לבית המשפט לראות את הנסיבות המקלות שעשויות להיות להפחית בצורה משמעותית את חומרת העונש, בין אם מדובר על שלילת רישיון, קנס כספי או מאסר, ובמקרים מסוימים אף להביא לכדי זיכוי מלא של הנאשם וביטול כל ההאשמות נגדו.

    להלך על חבל דק – מסוכן ומיותר

    החוק קובע כמות נתונה של אלכוהול בדם שמעליה נחשב הנהג כשיכור, ולעיתים קרובות אנשים מנסים לחשב את כמות האלכוהול שהם יכולים לשתות בלי להיחשב לשיכורים, ולכן להיות כשירים לנהיגה. כעורך דין תעבורה העוסק פעמים רבות בתיקים של נהיגה בשכרות, אני נתקל באנשים כאלה לא אחת. כדאי לדעת כי האלכוהול משפיע על כל אחד בצורה שונה, ובכל מקרה יכולת השיפוט של אדם נפגעת לאחר צריכת אלכוהול בכל כמות. עשו לעצמכם ולסובבים אתכם טובה ופשוט הימנעו מלשתות ולנהוג.

    נתקלת בבעיה, אנחנו כאן לעזור לך לפתור לך אותה

    אנחנו נמצאים לעזור לך 24 שעות ביממה

      חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
      זקוקים לעורך דין תעבורה?
      הגעת למקום הנכון אנחנו כאן כדי לעזור
      דילוג לתוכן