עבירות נת"צ ("נסיעה בנתיב תחבורה ציבורי"); כאשר העבירה תועדה באמצעות מצלמות תנועה (שיכולות לפעול גם כמצמות מהירות) שתפקידם לתעד גם נהגים שעושים שימוש בנתיב הנת"צ (בנוסף לעבירות מהירות וחציית צומת באור אדום), ניתן בנסיבות מסוימות לבטל את דו"ח התנועה או לבצע הסבה של הדו"ח על שם הנהג שביצע את העבירה בפועל.

המשרד לביטחון פנים באמצעות משטרת ישראל החליט להחמיר באחרונה את מדינות אכיפה בנוגע לעבירות נת"צ ("נסיעה בנתיב תחבורה ציבורי");  ההחלטה להגביר את האכיפה יושמה באמצעות הצבת מצלמות תנועה (שיכולות לפעול גם כמצמות מהירות) שתפקידם לתעד נהגים שעושים שימוש בנתיב הנת"צ. בשלב ראשון הוצבו מצלמות אכיפה אוטומטיות לאורך כל נתיבי איילון. המצלמות החלו לאכוף נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית. מצלמות הנת"צ החדשות, שהוצבו בכבישים, יותאמו גם לאכיפת מהירות בשעות שבהן מותרת נסיעה לתחבורה פרטית בנת"צ.

בוועדת הכלכלה של הכנסת עומדים לדון בקרוב על שינויי חקיקה שיאשר לרשויות המקומיות לאכוף את עבירת הנסיעה בנת"צ באמצעות גורמי האכיפה העירוניים.

נתספתם בעבירת נת"צ ולא נהגתם בפועל ברכב?!

קיבלתם דו"ח מצולם ולא ביצעתם את העבירה (זיוף לוחית רישוי)?!

קיבלתם דו"ח הרלוונטי למועד בו הרכב לא היה בפועל בבעלותכם?!

פנה לקבלת סיוע מעורך-דין תעבורה, לצורך הסבת הדו"ח על הנהג הפועל, או ביטול הדו"ח במקרה המתאים.

עבירות מצלמה הינן בכוח "חזקת הבעלות"; חזקה זו ניתנת לסתירה לפי הכללים הקבועים בדיני הראיות; לשם כך כדאי להיוועץ בעורך דין לתעבורה אשר בקיא בהליכים המתנהלים בבתי המשפט לתעבורה או בבית המשפט לעניינים מקומיים (במקרה והדו"ח הוגש על ידי הפיקוח העירוני).

"חזקת הבעלות" (המכונה גם "חזקת האחריות") הקבועה בסעיף 27ב(א) לפקודת התעבורה ואשר מטילה על בעל הרכב את האחריות לביצוע העבירה, גם אם בפועל לא ביצע אותה: "נעשתה עבירת תעבורה ברכב, רואים את בעל הרכב כאילו הוא נהג ברכב באותה שעה[…] זולת אם הוכיח מי נהג ברכב[…] או אם הוכיח למי מסר את החזקה ברכב (להלן – המחזיק) או הוכח שהרכב נלקח ממנו בלי ידיעתו ובלי הסכמתו".

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support